Descopăr…

„Sfârşitul vieţii se poate asemui cu sfârşitul unui bal mascat, atunci când se scot măştile. Aşa se vede cum au fost aceia cu care cineva a intrat în contact în cursul vieţii sale.” („Viața, amorul, moartea” -Arthur Schopenhauer)

Îi judecăm pe cei din jurul nostru, însă ne supărăm când suntem judecați. Dacă au o copertă frumoasă și sunt mereu zâmbitori, avem impresia că au o viață minunată, însă nu este chiar așa. Îi vezi intrând în încăpere zâmbitori și puși pe glume, dar nu realizezi că poate fi doar o mască. Ce nu descoperi este faptul că ei îți vor fi alături la greu și te vor înțelege deoarece știu cum este să nu ai pe cineva care să te asculte și să te înțeleagă.

Cu toate astea, sunt și persoane care ascund răutatea în spatele măștilor drăguțe, pline de fond de ten. Persoane care așteaptă să te atace atunci când ești la pământ și care abia așteaptă să te calce în picioare împreună cu persoanele la care ai ținut cândva. Acele persoane cărora nu le pasă că nu ai dormit deoarece ți-ai ajutat părinții la treabă, sau că un membru al familiei, sau chiar mai mulți, suferă de o boală de care tuturor ne este frică…sau cel mai rău lucru, faptul că nu știi cum să îți îmbunătățești relația cu cele mai apropiate persoane, cu părinții.

În doar câteva luni am descoperit persoane care mă înțeleg, chiar dacă nu mă cunosc de zeci de ani, știu cum să îmi dea un sfat și mă înveselesc atunci când sunt demoralizată. Persoane care te sună non-stop ca să nu mai stai în casă „ca un castravete” sau care îți știu numele, dar tot preferă să îți zică „Alina” doar ca să te șicaneze. Am descoperit o persoană care mi-a cunoscut bunicul pe care l-am pierdut anul trecut și de fiecare dată pomenește de televizorul căruia nu i se oprea volumul…sau de cum arăta casa până să o demolăm, casă în care a copilărit mai mult el decât mine :))

 

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

